تنظیمات و مشکلات مودم بی سیم و سیمی

 
یکی از مشکلات کاربران و استفاده کنندگان مودم های TP_Link,Td_Link در روزهای اولیه استفاده
قطع و وصل های مکرر که بستگی به مودم ها کم یا زیاد هست و جای نگرانی ندارد البته اگر مشکل
از سرویس دهنده نباشد و تنظیمات مودم به خوبی تنظیم شده باشد.
دومین مشکل استفاده کنندگان پرسیدن که خودم مودم را تنظیم کردم و حالا مودم رو خاموش روشن
میکنم تنظیمات به حالت اولیه بر میگردد؟ راه حل چیست؟ با ریست کردن و تنظیم دوباره مودم
قابل حل می باشد و تغییر رمز ورود به ای پی مودم یا همون (192.168.1.1) .

* سوال پرسیدن که روش ریست کردن مودم، دو را وجود دارد:
1- روش نرم افزاری (آسان ترین راه)
صفحه تنظیمات هر شرکت سازنده مودم با بقیه ممکن است تفاوت داشته باشد.معمولا گزینه Reset و یا شاید Restore را می تونید در قسمت Management مودم پیدا کنید . با کلیک روی این گزینه نوار پیشرفت یا Progress bar ظاهر می شود که درصد پیشرفت عمل ریست کردن مودم رو نمایش داده و بعد از 10 الی 15 ثانیه پیغام ظاهر میشود و اعلام می کند که ریست با موفقیت انجام شد . البته ممکن است بعضی از مودم ها امکان ریست نرم افزاری رو نداشته باشند!

2- روش سخت افزاری
یه ابزار نوک تیز و خیلی باریک مثل سوزن پیدا کنید و سوزن رو تو حفره کوچیک Reset وارد کرده تا دکمه
ریز رو حس کنید . حالا با سوزن دکمه ( داخل حفره Reset ) را فشار داده و حدود ۱۰ تا نهایتا ۱۵ ثانیه
نگه دارید ( ۱۰ ثانیه کافیه اما برای اطمینان ۱۵ ثانیه نگه دارید ) .تمام این ۱۵ ثانیه سوزن را رها نکنید و
دکمه رو در حالت فشرده شده نگه دارید.
بعد از ۱۰ تا ۱۵ ثانیه دیگه سوزن را خارج کنید . با این کار مودم به تنظیمات اولیه کارخانه بازگشته و
دوباره روشن می شود.چراغ برق یا Power ، چراغ DSL و چراغ LAN باید روشن شوند اما چراغ
اینترنت خاموش می ماند !

* سوال پرسیدن که ای پی مودم یا همون (192.168.1.1) رو تغییر دادن و حالا نحوه برگرداندن چجور هست؟
*** با ریست کردن، ای پی مودم به همان پیش فرض برگردانده می شود.

/ 0 نظر / 18 بازدید